Popular Posts / Paling Ramai Pembaca

Software Android Yang Bernama : Shazam dan Tubemate

Kadang-kadang semasa anda mendengar muzik terutamanya di radio, tv atau video clip di kaca tv, anda akan tertanya-tanya apakah nama tajuk muzik ini.

Biasanya kita akan pergi ke google dan cuba teka nama tajuk lagu ini berdasarkan lirik yang anda dengar.

Kadang-kadang anda jumpa dan kadang-kadang anda tak jumpa, kecewa bukan??


Jadi, disinilah kegunaan dan kelebihan Shazam. Cara guna ialah buka Shazam, biarkan handphone anda "mendengar" muzik di radio, tv atau video clip yang anda ingin tahu, tunggu beberapa saat dalam 10 - 45 saat (bergantung kepada kelajuan internet/wifi/line 3G/line 4G anda).


Setelah berjaya Shazam akan tunjukan nama tajuk lagu dan juga link ke video clip tersebut di dalam youtube.com Hebat bukan?

Selepas itu, anda mungkin rasa, kalau dah jumpa nama tajuk muzik yang anda suka tuu dalam youtube, semestilah anda nak simpan video klip tersebut dalam handphone kan?

Jadi disinilah pula bergunanya sofware bernama tube mate.



Cara guna lebih kurang sama dengan Shazam buka Tubemate, tekan butang search, taip nama lagu yang anda mahu. Lepas tuu pilih lagu yang anda nak download. Tubemate akan beri 2 pilihan/option sama ada play atau download, seperti mana biasa mestilah anda pilih download kan. 

So far yang saya tahu tubemate hanya untuk platform atau smartphone yang pakai Android sahaja sebab sofware nii tidak mendapat kelulusan Android Market / Google Play (tak wujud di sini) kecuali anda install sendiri dari websitenya http://tubemate-youtube-downloader.en.softonic.com/android

Selamat mencuba!










No comments:

Post a Comment