Popular Posts / Paling Ramai Pembaca

Tukar Duit Syiling : Untuk Kegunaan Peribadi atau Perniagaan


Kadang-kadang di Malaysia kita nii amat susah nak dapatkan duit syiling baru untuk kegunaan peribadi mahupun perniagaan.

Ada yang nak tukar syiling ini untuk senang bagi ke anak-anak sebagai duit saku sekolah, begitu juga perniaga kecil contohnya seperti perniaga surat khabar.


Nak tukar syiling nii di bank-bank atau syarikat keselamatan macam Safeguards, SRT-EON, Amor Security memang haram jadah dia orang tak nak tolong!


Jadi untuk pengetahuan semua, ini tips yang secara tidak sengaja aku jumpa semasa naik ERL di Stesen ERL Putrajaya.


Oleh kerana aku nak cepat dan tak nak beratur di kaunter ERL jadi aku gunakan Mesin Tiket ERL. Kos tiket satu hala aku berjumlah lebih kurang RM 6.00 oleh kerana aku tak ada duit kecil aku terpaksa masukkan RM 50.00, lepas tuu, branggggggg, jatuh duit syiling 50 sen baru berkilat sebanyak RM 44.00 = 88 keping, memang jenuh giler aku mengutipnya.


Lepas settle cerita nii, aku pergilah tukar duit syiling nii ke penjaja air dan surat khabar, memang diaorang happy dan seronok sangat, sebab dengar cerita dia orang memang susah nak dapatkan duit syiling, lagi satu kalau upah dgn syarikat konsesi syiling memang diaorang cas agak mahal dan memang tak berbaloi bagi penjaja-penjaja kecil yang untung pun kita semua faham memang tak sebesar mana punn!

Selamat mengambil kesempatan! hehehe!