Popular Posts / Paling Ramai Pembaca

Tuisyen Anak-Anak

Kos pelajaran anak-anak cukup memeritkan, masuk umur 4 tahun aku hantar anak aku masuk Smart Reader Kids, belanja permulaan termasuk pendaftaran habis dalam 1600.00, pas tuu aku kena hantar bermula dari 9.00 pagi balik 12.00 thari. Office aku masuk 8.30 pagi terpaksalah mintak ayah aku tolong hantar, duit minyak kena bagi lagi, mujur ayah aku tak berkira untuk hantar cucu sulungnya.

Bulan-bulan kena bayar 270.00 kalau campur fardu ain kena tambah lagi 30.00 itu baru seorang anak, next 2 years tambah anak no 2 pulak (angah). Parah-parah!!

Harap-harap nanti masuk sekolah darjah 1 maybe boleh jimat sikit kot??

Oleh sebab aku sibuk kerja plus tempat kerja aku memang jauh, rasaya kalau bab hantar anak ke sekolah atau pergi tuisyen memang aku kena serah bulat2 je kat wife dan pemandu bas sekolah.

So macam mana kau nak pantau pelajaran anak aku dari jauh terutama pada masa t.hari/waktu rehat dan waktu petang. Dah lah aku pergi pagi kerja balik lewat malam, sebab kerja pelajaran anak-anak terabai. Tak boleh jadi nii aku perlu bertindak sesuatu supaya aku tak selamanya menjadi hamba kerja/hamba bos.

Masa aku pergi sembahyang di masjid negara aku terjumpa dalam bakul moto aku satu flayer pasal score a, pada mula-mulanya aku buat2 tak kisah, sebab anak aku baru masuk tadika so tak perlu lagi pakai score a.
Lepas tuu aku gatai tangan try masuk demo score a http://www.scorea.com/ guna password 82828. Lepas click dan melayari website pendidikan ini dalam 15 minit so aku rasa aku dah menjumpa cara nak pantau pelajaran anak-anak aku dari jauh.
Memang benar pergi sekolah dan pergi tuisyen telah banyak membantu anak-anak cemerlang dalam peperiksaan, tapi sekolah dan tuisyen lebih banyak fokus kepada pembelajaran input, iaitu dengar + masuk jee. Latihan peperiksaan kadang2 memang tak cukup sebab cikgu biasanya kena jaga murid yang ramai kadang2 sampai 40 orang satu kelas.

Kalau anda bekas pelajar UiTM mesti anda ingat, kalau nak dapat paling kurang B+ ialitu 3.33 out of 4.00 kena berlatih jawab 5 tahun pass year question dengan tekun dan tanpa tengok jawapan dan kurang dari masa 2 jam , kalau ikut sifir ni confirm berjaya!!!

Aku kira bangga jugaklah tak pernah fail satu paper pun masa buat diploma dan degree dulu 3 kali anugerah dekan dan sekali best student pada satu-satu semesta.

Maaf, jauh pulak larii, berbalik kepada score a, lepas aku buat analisis sendiri harga RM 796 / 2 anak / untuk 365 hari, pas tuu 24 jam satu hari serta untuk semua subjek dari darjah 1 hingga tingkatan 5 memang berbaloi sangat2. Purata RM 1.09 sen untuk seorang anak!!!
Apa yang aku paling suka ada e-report kad dan sms report kad so aku tahu kalau aku tak terima apa2 report dari score a setaip hari bermakna anak aku tak belajar dan cuma "mengular"

Yang aku tulis nii memang demi Allah sharing secara ikhlas, lebih2 lagi aku tahu score a juga boleh buat duit kalau share dengan ibubapa yang lain. Komisyen juga agak tinggi boleh cecah 1,000 untuk satu orang join itu tak termasuk komisyen yang kaki2/anak buah cari untuk kita lagi.

Apa2 hal kalau berminat call aku 016 3266626 kalau nak tahu sendiri, aku boleh bawak pergi opis dia, tak masuk pun tak paa, pasal dalam ramai2 yang aku bawak contoh 10 orang yang aku bawak pergi preview score a, 1 orang jee masuk.

Aku pegang prinsip yang positive thinking memang tak ramai dalam dunia nii, sebab tuu orang yang berjaya sikit jee dalam dunia nii.

Kini aku pegang prinsip Kak Zaa, jutawan score a (bekas pengurus sumber manusia petronas), bisnes nii bukan cari orang, cuma kami berkongsi secara ikhlas, kalau ibubapa nak anak pandai, masa ni lah aku cuba cucuk jarum, modal sekali tapi untung berkali-kali.

Bagi aku bisnes ni tak ada risiko, sebab anak2 aku boleh pakai, kalau ada orang nak portal ni aku jual, dapat untung runcit lagi. Kalau anak pakai dan pandai resiko dah jadi zero.

Kerja aku ialah tolong share apa yang aku tahu, kau masuk join ke tak nak join ker itu kerja Allah.

Kalau orang kata masuk score a ni cari orang, memanglah salah, orang tak hilanglah kalau nak di cari!!!

No comments:

Post a Comment