Popular Posts / Paling Ramai Pembaca

Mintak Kelapa Sawit Penganti Minyak Hitam

 

Aku ada member yang kerja di Kilang Wang sewaktu ketika dulu, H (bukan nama sebenar) dia ni pakai kereta kelisa. Aku cukup-cukup heran kerana berani guna minyak masak sebagai ganti minyak hitam. Tips yang dia guna ialah 4 liter minyak masak (masak masak paket biasa) campur dengan 1 tin oil treatment. Mula aku ingat boleh guna untuk kereta 1000 cc kebawah sahaja. Tapi lepas cit chat dalam facebook ada juga member aku di sek teknik dulu-dulu pakai untuk kereta wiranya (1500 cc). So insallah lepas kereta aku habis pantang/warranty benda nilah 1st yang aku akan cuba.


Satu lagi lupa nak ingatkan, hanya minyak kelapa sawit yang tulen sahaja terbukti berkesan, minyak jenis lain macam zaitun, soya, bunga matahari aku rasa tak boleh, sebab tak ada lagi testimoni, lagipun minyak ini semuanya mahal-mahal, so larilah topik kita yang asal untuk menjimat duit.

Ini antara bukti testing,

http://kereta.info/kdi-test-review-using-cooking-oil-as-engine-oil/


No comments:

Post a Comment