Popular Posts / Paling Ramai Pembaca

Kalau Order Datang Lambat : Kisah di Kedai Makan


I'm just straight to the point, kalau makanan yang di order tak sampai-sampai ataupun lambat lagi akan sampai, better cancel that order, sebabnya kalau anda terus tunggu dan merungut dan marah-marah akibatnya adalah seperti berikut:

1) Makanan anda boleh di sabotaj contonya diludah atau dibubuh benda-benda kotor dan jijik (menurut pengalaman kawan-kawan yang kerja restoran, fast food dan hotel).


2) Anda mungkin kena "sembelih" / dikenakan bayaran dengan harga melampau-lampau sebagai balasan kerana "mulut bising anda" dan juga sumpah seranah anda.

Walaupun, mereka tahu anda tidak akan datang lagi ke kedai mereka, tapi at least mereka dah kenakan anda kaw-kaw dan mereka yang untung besar dan bukanya anda! Apa yang anda dapat ialah SAKIT HATI!


Jalan yang terbaik, lebih baik anda cancel order dan terus blah/cabut, kemungkinan diorang akan mintak maaf dan menyesal pada diri sendiri dan anda juga membantu next customer yg datang ke kedai/gerai tersebut mendapat service yg lebih baik (jikalau diorang ambik iktibarlah, kalau tak back to square lahhh).



Ingat lah pesanan ini selalu! Selamat menjamu selera!