Popular Posts / Paling Ramai Pembaca

Ikan Kekacang

Kepada anak-anakku, aku ingat hok mak ayah aku pesan tu cerita main-main jee, rupa-ruapanya ramai lagi family lain yang tidak dibenarkan makan ikan nii.


Oleh kerana tulisan kecik dan payah di baca, aku copy balik keseluruhan ayat dalam gambar di atas :
Ni ikan kekacang diberi nama, sesetengah keluarga dan keturunan dilarang daripada makan ikan ini, Dkatakn ikan ni tlh men0l0ng wali allah yg lemas utk sampai ke drt. Maka wali allah ni, mengharamkn sluruh kturunanya memakan ikan ni. Ada yg kata, ble mkn ikan ni jd sakit. Wallahu alam

adik kakok termasuk dalam kategori keturunan terlarang ko jgk?

1 comment:

  1. Eh! betullah tu. Saya juga berasal dari keturunan yang sama mempunyai pantang larang ini. Tentang sakit jika makan ikan tersebut, saya mempunyai kawan yang datang dari sama pantang larang keturunannya. Dia ada menceritakan tentang ayahnya yang kini masih menanggung sakit kerana termakan ikan kekacang itu.

    ReplyDelete