Popular Posts / Paling Ramai Pembaca

Beli Emas Di : Public Gold vs. Goldcrest Pavillion vs. Sri Ayu.com

Sekarang sibuk pasal jual beli emas dan invest pasal emas, jadi ini hasil reserch aku sendiri, dan aku harap pembaca dapat menafaatnya.

Aku buat perbandingan dengan Emas 10 gram sahaja sebab Public Dinar dan Goldcrest tak ada syiling emas berbentuk 5 gram, hanya Sri Ayu.com jee yang ada.

Data ni aku ambik pada tarikh yang sama dari 3 website rasmi ke tiga-tiga syarikat tersebut.

Harga Pada : 22 Ogos 2011 Lebih kurang pukul 10.30 malam

Public Gold = Gold bar 10 gram = Jual RM 2004 Beli RM 1841, Beza/Spred = RM 163.00

Goldcrest = Gold bar 10 gram = Jual RM 2050 Beli RM 1750, Beza/Spred = RM 300.00

Sri Ayu.com = Gold bar 10 gram = Jual RM 1920 Beli RM 1804.8, Beza/Spred = RM 115.20


Jadi selepas aku buat perbandingan ini Emas Sri Ayu yang paling murah dan paling kecil harga sprednya!


Public Gold confirm tokey besarnya cina penang walaupun agen dan kuli-kulinya ramai yang melayu.

Goldcrest memang tokeynya melayu punya dan officenya di Nilai.

Sri Ayu tokeynya confirm melayu Islam negeri Kelantan.

Tak caya pergi check sendiri! Websitenya macam yang aku print screen seperti gambar di bawah!!







No comments:

Post a Comment