Popular Posts / Paling Ramai Pembaca

Kelebihan "Dropbox"

Hari ni aku nak cerita sedikit software dan website bernama "dropbox" sila click link di bawah untuk mula install dan daftar dropbox.


Aku paling suka ciri-ciri dropbox ini adalah, bila kita ambik gambar menggunakan handphone kita, dan kemudian kita connect ke internet melalui WiFi, gambar dan video yang terdapat dalam handphone secara automatik akan upload ke dalam website dropbox.


Kalau anda rajin memperkenalkan dropbox ini kepada kawan-kawan melalui facebook, space dropbox anda boleh increase kepada 16 GB setiap  orang. Contonya kalau link dropbox anda di click oleh kawan anda dan kawan anda install dan daftar dropbox maka dropbox akan beri anda percuma 500 MB sehinggalah space anda membesar sehingga 16 GB.

Anda juga boleh pilih sama ada nak upload gambar dan video ke dropbox jika connect ke internet melalui WiFi atau 3G. Kenapa aku kata begitu sebabnya charge penggunakna internet melalui 3G adalah lebih mahal berbanding WiFi, biasanya orang akan lebih sensitive bab-bab kena bayar duit nih.

Sapa yang tak faham lagi, dropbox ini lebih kurang macam penggunaan Apple iCloud. Kalau anda pernah pakai laa.












No comments:

Post a Comment